CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 30, 2008

Kenangan Pahit Farish...:(











Kisah ni dikarang kembali oleh mama,setiap kali Farish demam atau sakit mama pasti akan teringat kisah lama.
Teringat kembali.29 januari 2007 ketika farish berumur 10bulan secawan air panas yang baru mama masak ditarik dari atas meja.Kenangan itu amat jelas tergambar diingatan mama & papa.Mama yang sendiri menyaksikan kenangan pahit tersebut sehingga hari ini membawa bekas pada tubuh badan farish.Ya allah,maha hebat ujian & dugaannya mu pada kami disaat-saat mama sedang membilang hari untuk melahirkan Fareeq Hazami.Selama sebulan di Institut Pediatrik Kuala Lumpur,bermacam-macam penyakit anak-anak kecil seperti farish terpaksa mengharunginya tetapi lain sekali dengan Farish,kerana Farish menanggung kesakitan & keperitan selama seminggu di Unit Rawatan Rapi menggunakan mesin bantuan pernafasan akibat dr kelalaian mama menjagamu anak.Maafkan mama sayang sehinnga kejadian itu berlaku padamu..Skrg Farish dah besar,kalau siapa-siapa yang tanya kenapa dengan kulit tu dia akan kata "gatal".Bijak anak mama berkata-kata ,mungkin xlama lagi bila sudah besar & pandai berfikir dia akan menyalahkan mama,menuduh mama yang menyebabkan dia jadi begitu.Atau mungkin tidak akan memaafkan mama ?
Ya allah,xdapat mama membayangkannya sayang.Mama harap farish faham bahawa tiada IBU didunia ini yang sanggup melihat anaknya sakit malah jika boleh biarkan segala kesakitan itu dipindahkan pada mama.
Kini,dah hampir 10bulan kisah itu berlalu.bekas yang tinggal pada wajahnya alhamdulilah kembali seperti biasa cuma dibahagian bahunya saja yang dapat dilihat tumbuhnya kulit asing pada lapisan atas kira-kira 2inci tebalnya,kalau disentuh,terasa kerasnya kulit asing itu.Pihak hospital ada menjelaskan terdapat ubat yang boleh menghakis kulit asing tersebut tapi kini Farish dalam tempoh rawatan untuk menipiskan & mengembalikan kpd kulit asal dengan bantuan baju (ala-ala korset) supaya daging yang tumbuh itu terbantut.Kalau tak dijaga dengan rapi,kulit tu akan kembali megereot/menggerutu dan mungkin akan mengakibatkan ianya melekat antara ketiak dengan bahu.. :((.Maafkan mama Farish!
KEPADA SESIAPA YANG MEMPUNYAI PENGALAMAN & PENGETAHUAN BAGAIMANA & APAKAH UBAT-UBAT YANG BOLEH DIGUNAKAN UNTUK MENGEMBALIKAN KULIT BAHU FARISH KEMBALI NORMAL,TOLONGLA BERIKAN SEDIKIT ILMU PEGETAHUAN PADA KAMI YANG MEMERLUKAN..INSYA ALLAH, HANYA ALLAH SAHAJA YANG DAPAT MEMBALAS JASA BAIK KALIAN...SALAM..





















7 comments:

mazzura said...

muka nmpk dah xde parut kan..kat bahu tu je..sian farish :(

:: AYU AYUMiE :: said...

sedih mak baca kisah u & bakal² menantu mak nie nyah... mak perasan,budak berdua ni selalu tak sihat kan?

nnti mak tanya kawan sekerja mak... dia kene minyak panas terpercik kat muka... teruk juga sbb kene kat muka..dah la dia putih kulit takda jerawat pon...dah setahun berlalu, mak tgk kulit muka dia ok sgt..cuma nmpk sikit2 ajer...dia ada sapu vitamin aper ntah...nnti mak inform u nyah...kalu mak luper YM ingatkan mak..mak kan selalu luper daratan muahahhahhaha!

tp nyah, plg penting, u kene bg farish supplement yg mkn punyer... utk baikkan sel kulit dari dalam secara semulajadi...kalu hrpkan sapu ajer may be lambat...

nyah, cuber la poolen lingzhi..tkper la mahal sikit...tp mmg bagus... bukan nk promote tau...;)

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ya allahhh...x sangup ku melihatnyerrr....x dpt dibayangkannn...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

x dpt dbygkann

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita pun rasa sedih baca pengalaman & citer yg menimpa farish ... x per ..slow2 .. kot2 ada kawan2 leh rekomen tips & petua ... maybe jeli gamat leh membantu ;-)

fara said...

ZURA.alhamdulilah bahgian muka dah baik sgt cumanya kalau panas muka akan jadi merah-merah.:(

AYUMIE.Nyah ,terima kasih atas nasihat n suggestion u tu nyah,ai amat menghsrgainya.tapi u jgn lupe yer tanyakan mber u tu.i akan terus menunggu jawapan dr u okeh.

LOVELY.berat mata memandang berat lagi bahu kami yang memikulnya :(

DIANA.mmg tu yang fara harapkan.harap2 adelah kawan2 yg sudi memberikan pendapat.Tapikan Jeli gamat akan menyebabkan luka tu makin

~Eila @ Along~ said...

fara..siannya..eila dulu pun ade kesan lecur..tp selalu buh alor vera..skang ni dah hilang skit..parut pun dah jadi kulit..jgn lupa makan ngan gamat..cepat baik nya..