CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 13, 2008

Today Farish 1 year 7 months..



muka-muka anak bujang mama..mcm twins la pulak.hehehe

Hari ni Muhammad Farish Hakimi dah berumur 1 tahun 7 bulan..hampir mama terlupa & agak confius kadang kadang bila dah ade 2 anak ni bila agknya tarikh lahir anak-anak mama.Mungkin banyak bende yang mama perlu fikirkan kan sayang.Banyak sangat perkembangan farish yang mama lihat skrg,kelakar pun ade,marah pun ade,dan yang penting sekarang ni farish makin nakal & makin sensitif sejak dari sakit sakit raya hari tu.Semalam masa otw kerumah kawan abg di Alor Gajah bila duduk kan kat seat depan sebelah abang terus dia tanya "papa,ayieq?? "ayieq belakang dengan mama sayang,cuba tengok" bila papa kata gitew je terus dia berdiri dan toleh kebelakang & sambil tersenyum-senyum kambing pandang mama tandanya nk join duduk belakang sekali..So ber impit2 la 3 beranak kat belakang tu.Bila agak bosan duduk car seat Fareeq menangis jer "mama,ayieq na nenen" ha??mama terkejut bila dia mula pandai membina ayat dengan baik.mama tanya balik,"ayieq nak ape sayang?" "nenen lah!!".mama ngan papa terus ketawa besar tengok gelagat dia...bijak,bijak..
Balik je dr Alor gajah pulak,masuk je dapur tinjau mama sambil cakap "mama,nenen catu!" papa ngn mama saling berpandangan & tepuk tangan sama-sama.gembira bukan kepalang bila tengok anak-anak bijak bercakap ni.Gigi farish smlm dah nampak bawah tu dah tumbuh lagi satu,maknanya gigi bawah 3 batang, geraham atas dah bawah dah kua sikit gigi xlama lagi akan tumbuh dengan banyakla nampaknya.Skrg makan dah memilih,mana mama suka tu yang dia suka, nampak je almond london bila beraya rumah orang terus terkam balang & cakap "nakkkk".habis satu balang kecik 2 beranak makan.huhuhu.Kalau dulu,amat manja & agak mengedis ngn papa je tapi xtahula sejak hari raya tu dia mula rapat giler ngn mama,dah kureng ngn papa & wan dia..hahahhaha.Papa amat jeles seh...sikit sikit panggil mama je skrg,jarang dah malam-malam sebut papa kalau dulu tengah tido pun panggil papa jugak.sekarang tidakk lagik..ekekek.













ini gambar fareeq sekadar hiasan blog mama..heheh

2 comments:

~Eila @ Along~ said...

wah..budak skang mmg cepat bijak pandai ehh..anak buah eila yg br 4 bulan tu pun dah pandai nak ikut kalo tgk org pakai tudung..

p.s-fara..sofa tu harga asal satu set RM 3999..tp eila amik 2 je..so dptle kurang sikit lam RM 3K gitu..

~Atie~ said...

Farish dh besau...........jgn noty2 tau..........