CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, November 1, 2008

Pengganggu atau Perosak Rumahtangga??

Hati rasa sedih sangat kenapa semua ni jadi kat aku?Semalaman aku sentiasa berpikir tentang masalah ini.Kami yang menderita menaggung semua situasi ini dan bukan la dia!Salah ker aku nk hidup bahagia,aman dan damai bersama keluargaku?Ape salah aku hingga ade sahaja yang menggangu rumahtangga aku?Asal sahaja nama-nama itu disebut pasti membuatkan rumahtangga kami bergolak kencang?Syukur masih kuat iman didada kami untuk mengatasi & menangani semuanya tapi agaknya sampai bila iman & kesabaran itu akan bertahan pada kami?andainya sesuatu yang terjadi pada rumantangga aku,ini adalah punca dari mereka-mereka yang ingin memustuskan masjid yang sudah hampir 3 tahun kami semai bersama dua cahayamata!Ya allah,tabahkan hati kami suami isteri,kuatkan iman & kesabaran pada kami,kami mahu terus bahgia disamping anak-anak.Rasanya ingin saja aku lari jauh bersama keluargaku,meyepikan diri dari semunya,biar tiada siapa yang tahu dimana kami berada & apa khabarnya kami dan waktu itu rasanya kamilah pasangan yang paling bahagia..Kenapa?Kenapa?Kenapa?Tak tahukah mereka apa hukumnya meruntuhkan rumantangga org?Tak sedarkah mereka apa yang telah mereka lakukan akan menyebabkan hubungan kami makin renggang, tidak kasihankah mereka dengan anak-anak kami yang semakin membesar yang perlukan kasih sayang dari mama & papa mereka!Aku tidak mahu anak-anak kami yang akan menjadi mangsa keadaan akibat dr mulut,dan perbuatan mereka.Andainya ada apa-apa yang terjadi pada hubungan kami, MEREKA adalah penyebab utamanya..

Untuk mereka,supaya allah bukakan & lembutkan hati mereka untuk tidak menjadi penggangu & perosak rumahtangga aku..Baru je setahun jagung berumagtangga tapi banyak sangat dugaan yang datang menimpa akibat orang ketiga!!

4 comments:

mazzura said...

kenapa ni fara? pasal dia dan dia yang fara ckp tu ke? sabar la banyak2 fara.. kita ni kalau kahwin, kena kahwin dengan semua family sekali..kena terima dan cuba selesaikan baik2 ye..sekadar pandangan..atau prob lain?

~Eila @ Along~ said...

fara? naper ni..ade org kacau ke? kuatkan hati..bykkan tolak ansur dan persefahaman antara suami-isteri...sabar ye?

eryn@mama tisya said...

tula dlm umhtangga ni mcm2 dugaan..kdg2 org tkleh tgk kita bahagia..byk2 doa ye...smoga umhtangga dilindungi..insya allah

:-ME-: said...

ape daya kita untuk melawan suratan takdir dari-Nya,andai ditakdirkan dan dah tertulis setakat itu kita hanya mampu menerima wlau dalam paksa rela..:(

tq pada kawan2 yang bagi semangat.