CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 22, 2008

Persiapan Raya 2008

Pakat nak citer pasal persiapan raya ni bila tgk ramai yang dok ghairah citer pasal persiapan raya masing-masing kan?Nak-nak tinggal 8 hari je lagi kita nak menyambut kedatangan aidilfitri kan.La ni,nak cite pasal persiapan kami anak beranak pulak..hihih

Kuih raya- sumer dah booked;antaranya kuih almond london,kacang-kacang,tart nenas(tapi yg ni mmg kuih WAJIB tiap-tiap tahu so kalau setakat beli 100biji macam buat tahi gigi jer.so,dah pakat-pakat ngn kakak & abg hujung minggu ni buat kuih tart sendiri.)Lps tu leh makan sampai lobam.hahahah.Oder kuih kulit popia sambal 1kg,biskut coklat chip & kek coklat.Sepupu kiter niager kuih2 bagai ni sejak dr dulu,jadi kita support la sesikit dengan beli dr dia jer.Dari Johor akan diterbangkan ke negeri sembilan hari mantai ni..hihihi.Nk top up kuih kering2 lagi nanti malam raya baru beli utk bagi mil ngn mak.

Persiapan baju raya lak,anak-anak baru dpt sepasang sorang tu pun ibu dia sponser,ni nak kene top up lagi 4pasang sorang,Farish kene buat baju melayu & fareeq modern style xyah baju2 melayu nanti kuyup dia sedot baju melayu tu..hihihi.Nak cari kasut & stokin anak-anak ni.Hari tu dah beli sandle adidas utk farish konon nk buat stok raya tapi mama getiks nak pakaikan jugak..tengoklah ade budget leh la beli kasut utk dia..Papa selalu kata gini,fareeq kecik xyah li mahal2 der...anakku je cukup..hampes je kan?papa x adil la kan fareeq?

Baju raya mama ngn papa satu pun xbeli lagi,Mama dptla 2psg kurung baru.tapi xtahula mak sempat jahit ke tidak..Pakat nk beli lg sepasang lah yang siap jahit senang kan?Papa kata dia xder baju raya pun xper...heheheh.buat ayat simpati lah tu,tup-tup masuk ke jusco diala yang meluru g kat tempat mens tu...padahal dr rumah alim2 kucing jer.hahahha...

xsabar nk tunngu hujung minggu papa cuti kita g shopping....heheheh

2 comments:

~Eila @ Along~ said...

eila pun lom shopping raya..ujung minggu ni br nak cr baju..tp kuih2 dah siap..buat sendiri..umah pun dah hias..tinggal tunggu org dtg je..hehe..raya jemputla ke rumah ye fara..bawa your hensem heroes tuuuuuu...

fara said...

wah,rajinnya eila buat kuih yer.fara dlu zaman anak dare je yg rajin buat start msuk alam berdua ni malas na rasa nk buat2 ni,nak-nak ade 2 hero kecik yg pasti xjemu2 menolong kat dapur..ekekek